לוח הטיפוסים של האנאגרם – כיצד לקרוא אותו? ומה הוא יכול לספר לנו על עצמנו?

  • Post Author:
  • Post published:8 בפברואר 2020
  • Post Category:בלוג
לוח הטיפוסים של האנאגרם – כיצד לקרוא אותו? ומה הוא יכול לספר לנו על עצמנו?

שמח ומתרגש להציג בפניכם את הגרסה החדשה שלי ללוח האנאגרם! הלוח, המבוסס על הצורה הגאומטרית "אנאגרם", או Enneagram (ביוונית, Ennea = תשע, Grama = איור), מהווה את הבסיס לשיטה המדהימה הזאת ומהווה תנאי הכרחי לתרגול יעיל. מוזמנים לנסות ולזהות את הטיפוס שלכם ושל קרוביכם, להגיב ולשאול ככל העונה על רוחכם.

כיצד קוראים את הלוח?.

כותרות סגולות גדולות – שניים מהכינויים הבולטים של כל אחד מתשעת הטיפוסים. ישנם עוד כינויים אשר אינם מופיעים כאן. .

תת כותרת סגולה – ה"כשל הרגשי" של הטיפוס. אותו רגש לא-מודע, או תדר המהווה את המשקפיים דרכם רואה הטיפוס את העולם. כל עוד אותו "כשל רגשי" אינו מודע, המציאות תמשיך לייצר סיטואציות שישקפו את אותו השיעור (לדוגמא, טיפוסי 8 יחוו סיטואציות רוויות עימותים בכל תחומי חייהם, טיפוסי 6 יימצאו עצמם בסיטואציות מפחידות בהן הם ה"הקרבן", טיפוסי 4 יחוו שברונות לב ודרמות וכו'.).

כותרת סגולה קטנה – "קבעון החשיבה", או "סט ההתנהגות" של הטיפוס. נוצר באופן ישיר ומוזן מה"כשל הרגשי". אלה הן המחשבות, התגובות הרגשיות, השפה וההחלטות שהטיפוס יקבל. כל עוד האדם אינו מודע לטיפוס שלו, אותו "קיבעון מחשבה" יהווה ברירת מחדל ולמעשה יפרש את העולם, יתנהג, ויקבל החלטות במקומו (לדוגמא, טיפוסי 8 יתפסו מקום כוחני בכל שדה בחייהם כדי לשרת את "התאווה", טיפוסי 6 יאשימו את מי שמסביבם כתוצאה מה"פחד", טיפוסי 4 יתמקדו בחסר ובצד השלילי שבכל דבר, כדי לשמר את ה"קנאה".)

כותרת בורדו – "הצורך ההתפתחותי", או "התיקון" של הטיפוס. זהו השיעור הגדול, ה"לקח", או התדר המכוון של כל טיפוס. בא כתגובה ישירה או כ"תדר נגדי" אל מול ה"כשל הרגשי". הפנמת הלקח ותרגולו הוא-הוא ליבו של השיטה.

ה"כנפיים" של הטיפוס – אלה הם הטיפוסים שבאים לפני ואחרי טיפוס מסוים. לדוגמא: ל-8 יש כנפיים 7 ו-9, ל-6 יש כנפיים 7 ו-5, ל-4 יש כנפיים 3 ו-5. כל טיפוס מכיל תכונות אשר הוא "שואב" מהכנפיים שלו. הן נוכחות בו תמיד ובלתי נפרדות ממנו, כאשר תמיד תהיה כנף דומיננטית אחת יותר מהשנייה. לדוגמא, ראו את הפוסט על קורט קוביין בעמוד הפייסבוק "אנאגרם ישראל")

מצבי "ביטחון" ו- "מצוקה" – בהתאם לגאומטריה, מכל טיפוס נמתחים שני קווים אל עבר 2 טיפוסים אחרים. כאשר טיפוס מסוים נמצא ב"מצב ביטחון" הוא שואב מאותם שני טיפוסים את הצדדים ה"נעלים" שלהם, כאשר אחד יהיה דומיננטי מהשני.כאשר טיפוס מסוים נמצא במצב "מצוקה" הוא שואב מאותם שני טיפוסים את הצדדים ה"נמוכים" שלהם, כאשר אחד יהיה דומיננטי מהשני. לדוגמא:

טיפוס 8 – במצבי ביטחון הולך לטיפוסי 2 ו- 5, ולוקח מהם את "התכונות הנעלות" שלהם, ובעיקר מטיפוס 2. במצבי מצוקה או בחוסר ביטחון, טיפוס 8 שואב את ה"תכונות הנמוכות" של טיפוסי 2 ו-5, כאשר הדגש יהיה על 5.